Saturday, November 17, 2007

Roma Günleri - 2


İlk hristiyan imparator Constantinus, 324 yılında San Pietro Bazilıkası'nı Havari Petrus'un mezar yeri olduğu yere yaptırmış. 846 yılında Sarazenler tarafından Bazilika yağmalanmış ve Papa IV.Leo kilisenin etrafını yüksek duvarlarla kapattırmış. Bu yüzden Leonine Kenti olarak adlandırılmış ancak daha sonra Etrüks dilindeki adıyla Vatikan olarak adı değiştirilmiş.
Vatikan 1378'den sonra papaların ikametgahı haline gelmiş.1929'da Laterano Antlaşması'ndan sonra İtalya'dan bağımsız egemen bir devlet olmuş. Papa bu minik devletin tek hakimi oluyor.
Azizlere, şehitlere ve meleklere ait 140 heykeli olan bu devasa yapının Bazilikasında 60.000 kişilik ibadet alanı var.Bu sayı Vatikan'nın nüfusunun 100 katından bile fazlaymış :)



Vatikan muhafızları Michelangelo tarafından tasarlanmış mavi, kırmızı, turuncu renkli üniformalar giyiyorlar. Michalengelo her yaptığı ile Papa'ya aykırı gelirmiş.Üniformaları da o yüzden mi bu renklerle tasarladı merak ediyorum :)





Dan Brown' ın Melekler ve Şeytanlar isimli kitabında İsviçreli muhafızların kıyafetlerine espirili bir dokundurma var...




Vatikan San Pietro Meydanı, San Pietro Bazilikası, papalık sarayı ve bahçelerini kapsayan 1 km2'lik alandan oluşuyor. İlave olarak bazı yerler daha var, tabii isimlerini hatırlamıyorum.

Bazilika ve müzeyi gezmek tüm günü alıyor... 2. fotoğraftaki meydana geldiğimde tam bir hayal kırıklığı yaşadım! Her yer içeri girmek için bekleyen kalabalık kuyruklarla doluydu.Yanıma gelen şeker bir bayan tur düzenlediklerini, nereleri gezdireceklerini anlattı. Birde öğrenci miyim diye sordu :) Çok nazik olduğunu söyleyip teşekkür ettim :P

Tur gayet uzun sürdü, harika heykeller, yer mozaikleri, duvar halıları, kopyalarını bildiğim tablolar gördüm...

Birde cam bir tabuta konmuş Papa gördüm, fotoğraf çekilmesini engellemek için güvenlik sürekli yanında duruyordu. Kırmızı kaftanıyla bembeyazdı. Bakamadım!!

Bazilika'nın en üst noktasına kadar çıktım.İnanılmaz dar ve çok merdivenlerden çıkılıyor.Yorulup dinlenmek istesen yolu kapatıyorsun, sadece tek kişinin geçebileceği genişliği var! Hatta kubbe şeklinde olduğu için bazı yerlerde dik bile yürünmüyor.Eğri yürümekten tansiyonum düştü hissi verdi bana :)

Ama yukarı çıkınca 2. karedeki bu klasik fotoğrafı kendim çekme şansı buldum :)


Burada en çok şaşırdığım, tüm kubbenin etrafı sabit şamdanlarla doluydu, hangi babayiğit bunlara mum yada yanan başka ne kullandılarsa yerleştirmeyi nasıl başardı düşünemiyorum :)





Keyifli bir Roma gününün ayrıntıları böyleydi işte...

~mrl~

6 comments:

Anonymous said...

Çok güzelmiş... Yapılar, tarihi doku bir harika...Ama gerçekten de muhafızın kıyafeti çok komikmiş.Öpüyorum :)

mrl's page said...

Cidden çok güzeldi :)
İsviçreli muhafızların kıyafetlerini hala koruyor olmalarıda çok orjinal...
Sevgiler
~mrl~

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Isvec'e de bekleriz, yorum yazmasamda okuyorum gezdigin yerleri...

mrl's page said...

@ alp&ege'nin annesi

Dilerim birgün İsveç'te görüşürüz...
Ben de herzaman yorum yazıcak fırsat bulamıyorum, okuduğunu bilmek çok güzel :)

Sevgiler
~mrl~

Mr_TD said...

mrlcigim, fotolarin biraz pisa kulesini hattirlatti bana,hafiften bir sola cekme var sanki :)
Su Romayi görmeden bu diyarlardan göc etmemek lazim sanirim,artik bir daha sefere sen gezdirirsin bizi :),mekanlari kesfettin nasilsa :)

Muhafiz arkadaslar,isvicreli.Herbiri bu göreve secilebilmek icin cirpiniyorlar.Bir süre önce onlarla iligli bir belgesel seyretmistim, papa buralara geliyor diye yayinlamistardi.Su an giydikleri kiyafetlerini secen ise bir komutan di sanirim, 1900lerin baslarinda,Michalengelo nun olmadigini söylüyorlar.O üniformadaki renklerin bir kismi da "Medici" Ailesine has renkler.

mrl's page said...

Sevgili T.D.

Roma çok keyifli ve huzurlu geldi bana, aklım orda kaldı zaten. Yine gitmek istiyorum İtalya'ya :)

Gitmeden Melekler ve Şeytanları okuyun mutlaka, ben dönünce okudum çok beğendim.

Kıyafetlere gelince rivayetler öyle diyor, her nasıl olursa olsun çok sevimliler :P

Selamlar
~mrl~