Thursday, April 26, 2007

tsulika = şeytan uçurtması

Bu akşamki keyifli dakikaları sevgili b5 ' a borçluyuz ailecek :)

Bir önceki post O'na dedesinin yaptığı kağıt uçurtmayı hatırlattı ama nasıl yapıldığını hatırlayamadı...

Ben evde tek çocuk olmanın keyfini sürerken,
- Baba sen şeytan uçurtması yapmayı hatırlıyor musun?
- Hatırlıyorum tabii, ne var onu yapmakta :)
- Yapalım mı?
- Hadi yapalım, ama önce prova yapim

( hehehheeeeeee)
annem;
- Ay çok kolay, ne provası :)



Babam sağlamcıdır, minik bir prova ve uçurtmamız başlıyor :)




A4 kağıttan önce bir kare olacak şekilde katlıyoruz,












kalan parçayı keserek uçurtmanın kaportasını çıkarıyoruz. Dikkatli kesiyoruz, çünkü kestiğimiz kağıttan uçurtmamıza kuyruk yapacağız :)



















Kare yapmak için 2'ye katladığımız kağıdımızın üçgen oluşturan kenarlarından katlıyoruz.
(uçurtmamızın sırtını oluşturacak düzleme doğru)





Katladığımız kenarlardan bu şekilde minik bir katlama daha yapıyoruz :)













Yaptığımız katlamalar sonucu uçurtmamızın kaportasında geldiğimiz son nokta budur...

Annem ve babam burun konusunda biraz tartışsada babam uçuş sırasında bunun bir artı olduğuna bizi ikna etti :))




Çooook ciddiye aldık biz bu uçurtma işini :))






İplerimizi bağlayabilmek için minik kesikler yapıyoruz..











En önemli kısmında sıra, bütün denge olayı buradan geçiyor :)

Yandan bağladığımız ipi, uçurtmanın ucuna doğru getirerek ne kadar boşluk bırakacağımızı ölçüyoruz, sonra ipi diğer uca bağlıyoruz ...

Yaramaz annem ben bu fotoğrafları keserken kuyruğu yapmıştı bile,

hani çocuklarını eğlendirirken daha çok eğlenen anne babalar vardırya benimkiler de bu hesap işte :)

dolayısıyla kuyruğu yapamayanlara daha sonra ayrıca kuyruk post yapabilirim...

Veeeeeee, uçurtmamız bitti bileee, denedim hızlı koşunca evde de uçuyor ... :)




Yarın uçurtmamı ofise götürücem, terasta uçuruz biz şimdi arkadaşlarla, güzel fotoğraf olursa onuda eklerim...

~ mrl ~

p.s. tsulika Makedonca bu uçurtmanın anlamıymış , babacıktan seçmeler :)

***************************************************************************
Aslında bugün leyla gibiydim, bu uçurtma olayı kafa dağıtmak için çok başarılı bir formül oldu...
Ofistede işler çok karışık ve yoğundu, tüm gün bir fırsat bulsaydım yazmak istediğim ama kimseleri de üzmek istemediğim, beynimi kemiren boğuzuma düğümleyen tarifsiz bir üzüntü ve neden Allah'ım sorularındaydım !!
5 yıl önce bugün benim kuzenim trafik kazası yüzünden melek oldu! Daha 19 yaşındaydı!!
Koskoca 5 yıl geçti üzerinden, acısı hiç dinmedi hiç dinmiycek...
Murat seni çok özledim bebeğim...
mrl

9 comments:

Sanem said...

Allah gani gani rahmet eylesin Mrl... Acisi dinmez bilirim.

Ucurtmayi yaparkenki keyifleri resimlerdeki ellerden de belli.
Sevgiler :)

B5 said...

Allah Rahmet eylesin. Unutulmuyorlar elbet. Bu da ufak bir teselli olsa da..
...................
Ben dün ekran acik bakakaldim!! Ne yazacagimi bilemedim :)
Dedemi de gecen sene kaybedince bana böyle tatli hatiralari hatirlatacak kisi sayisi SIFIRdi..
Anlatmaya calistigim kagittan ucurtma da seninkilerin (NE TATLILAR!!!)yaptigi Seytan ucurtmasiydi. Adini da hatirlamis oldum. Yada Tsulika diyelim.
Yeni teknolojiye inat benden sonrakilere ögretilecektir! :)
Cok cok cok tesekkürler,
Tüm ailene cok güzel bir haftasonu!
Sevgilerimle,

Anonymous said...

Allah rahmet eylesin canım gençlerin kaybı daha bir acılı oluyor, allah size sabır versin.
Uçırtma süper olmuş hele birde el birliği ile olunca daha da bir keyifli olmuşttur...burdan öyle görünüyor...
İyi haftasonları canım..

hindiba said...

Uçurtmanız ne güzeeeel! Annenin babanın eline sağlık. Eski oyunlar ve kendi el emeğinle yapılabilecek oyuncaklar üzerine bir yazı yazmak istiyorum. Kimbilir ne zaman... Orada link verebilir miyim bu sevimli uçurtmaya ?
Kuzenine Allah rahmet eylesin.

Sndrfknella said...

Çok şekersiniz, ama kuyruğu kaşla göz arası sizden kaçırıp kesiveren anneciğin en şekeriniz :)

Mutluluğunuz daim olsun :)

Kuzenini bu kadar erken kaybetmiş olmana üzüldüm. Bir de onun açısından düşün. Sürekli hatırlanıyor olmak onu uzaklarda da olsa mutlu ediyordur. Melek kuzenin rahat uyusun.

Sevgiler

mrl's page said...

@ sanem
Yaşayan bilir Sanem'cim, bildiğini bilyorum :(

Uçurtmayı yaparlarken nerden esti diyorlardı, arkadaşlarım için dedim, götür göster dediler :)
Sonra blogu gösterdim, çok sevdiler :)

Sevgiler İstanbul'dan :)
mrl

@ b5
Ben bayılırım sürprizlere, özellikle şaşırtmaya :)
Çok sevindim sana keyifli zamanlarını hatırlatabildiğimiz için...
Çıtalı uçurtmaya alternatif çok kolay uçan yapması cidden kolay ve keyifli.
Dilerim görümcenin çocuğu gelince hep birlikte yapar eğlenirsiniz :)
sevgiler
mrl

@ d-chic
Öyle hızlı geliştiki, zaten tatsız tutsuzduk hepimiz...
Biraz geç yzabildim, güzel bir haftasonu geçirmişsindir umarım :)
sevgiler
mrl

@ wegwarte
Çok mutlu olurum link vermene, istediğin zaman kullanabilirsin.Babamda daha ne oyunlar var, ama o malzemeleri bulmak zor...
Sevgiyle
mrl

@ sndrfknella
Çok teşekkürler güzel dileklerin için...Hem prova uçurtmasını hem orjinalini yaptı çatırmadan ama :))

Melek kuzenim için yazabileceğim öyle çok şey varki, yok kimseyi üzmiycem ... Sadece çok zor bu gerçekle yaşamak...Allah çocukları ailelerinden ayırmasın, hiç bir çocuğuda anne babasız bırakmasın inşallah...

Bana mail atarmısın, uçurtma planı yapalım birara...
Sevgiler
mrl

Noni said...

Canım kuzeninin mekanı cennet olsun...

YOK Kİ said...

yazini keyifle okuyorken birden sarsti son cumlen. sana, ailesine sabir dilemekten baska diyecek soz bulamadim :(

mrl's page said...

@ noni
Amin canım :(

@ yok ki
Hoşgeldin,
Tarifsiz zor zamanlardı, çok teşekkürler.
mrl